REFLETINDO SOBRE AS REPRESENTAÇÕES DE GÊNERO NO CAMPO DA EDUCAÇÃO
DOI:
https://doi.org/10.21669/tomo.v0i19.809Abstract
Este artigo aborda as representações de gênero no campo da educação, destacando as experiências de socialização do trabalho docente a partir das trajetórias escolares, familiares e profissionais, o sentido e significado do trabalho na perspectiva dos/as docentes, as representações de gênero no cotidiano das relações de trabalho e a construção das relações sociais de sexo entre vida doméstica e profissional. A metodologia utilizada neste trabalho apoia-se em análises de fontes bibliográficas e em resultados de pesquisas de campo com diferentes dimensões metodológicas. Infere-se que os/as docentes vivenciam as mudanças das relações no interior do trabalho e na família, atribuindo sentidos ao trabalho que realizam a partir de suas identificações como professores/as e homens/mulheres, construídas no decorrer de suas trajetórias.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
TOMO journal adopts the Creative Commons CC-BY 4.0 license which allows:
• Share: copy and redistribute the material in any medium or format.
• Adapt: remix, transform, and create from the material for any purpose, even commercial.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
a) Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Creative Commons which allows sharing the work with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
b) Authors are authorized to assume additional contracts separately, for non-exclusive distribution of the version of the work published in this journal (eg, publishing in an institutional repository or as a book chapter), with acknowledgment of authorship and initial publication in this journal.
c) Authors are allowed and encouraged to publish and distribute their work online (e.g., in institutional repositories or on their personal page) at any point before or during the editorial process, as this can generate productive changes, as well as increase the impact and citation of the published work (O Efeito do Acesso Livre).